Monday 15 September 2014

MEAL SHAKES not just for kids

Selalu kita dengar MEAL SHAKES untuk kanak-kanak.

Selalu juga kita dengar minuman Protein shake dijadikan meal replacement untuk menguruskan badan. 

Namun begitu, MEAL SHAKES yang mengandungi 19 Vitamin dan Mineral tentunya bukan protein shake biasa. Ia minuman untuk melengkapkan nutrien yang kurang dalam badan. Maka, ia bukan sahaja baik untuk kanak-kanak malah baik juga untuk orang dewasa. 


It's a multivitamin in the form of a yummy shake! :o


Golongan dewasa mana yang sesuai minum/makan Meal Shakes?

1. Ibu hamil yang selalu loya dan tak lalu nak makan. Dengan Mealshakes, ibu-ibu tak perlu risau kekurangan nutrien untuk diri dan anak. Ianya multivitamin yang mengenyangkan dan memberi tenaga. Rasanya pun sesedap aiskrim vanilla. Saya sarankan juga untuk turut ambil Ostematrix (sumber kalsium untuk anda dan kandungan), Sustained Release Vita-C (kekuatan gigi, gusi dan tulang) dan Omega Guard (bermula Trimester ke-2 untuk perkembangan otak bayi).

2. Orang tua yang sakit terlantar dan tak lalu makan (dan mungkin juga tiada gigi). Mealshakes mudah disediakan dan dihadamkan. Hanya 1-2sudu dibancuh dengan air atau susu dan minum mampu memberi khasiat yang tinggi.

3. Ibu menyusu yang kerap pening selepas mengepam atau menyusukan dan tak suka makan pil. Mealshakes pilihan terbaik untuk anda kerana ia juga mengandungi zat besi. Sumber protein juga dapat memekatkan susu. Selain itu, anda juga saya sarankan untuk ambil ESP (sumber protein), Ostematrix (sumber kalsium untuk gigi dan tulang yang sihat), Sustained Release Vita-C (meningkatkan sistem imun) dan Alfalfa (milk booster dan memudahkan penyahtinjaan)

4. Ingin tambah berat. Meal Shakes boleh digabungkan dengan B-Complex dan Vitalea untuk menambah selera makan dan cukupkan nutrien dalam badan sebab ada setengah orang tu kurus sebab selalu ngelat makan maka tak cukup nutrien. Tambah ESP atau Cinch untuk efek otot2 untuk lelaki dan tak menggelebeh untuk perempuan.

5. Bekalan berpuasa. Set 'Mighty 3 Gems' - Meal Shakes, ESP dan Performance Drink amat disarankan ketika bersahur (atau sarapan). Ini kerana kita akan kurang minum air ketika berpuasa tapi kita ingin kekal bertenaga dan fokus di tempat kerja (atau di sekolah untuk anak-anak) kan?  Sebenarnya, selain kaya dengan protein dan vitamin, set ini juga mampu memastikan anda kekal terhidrat. Saya dah cuba sahur dengan 'Mighty 3 Gems' ni pada Ramadhan lepas dan memang sangat membantu saya untuk kekal bertenaga dan terhidrat. Kalau tak letih tu bukan puasa la namanya. Tapi takdelah layu berbanding puasa-puasa saya sebelum ni.


Kebetulan, bulan ni Meal Shakes beli 3 tong percuma 1 tong. Ibu boleh minum, nenek boleh minum, anak pun boleh :) Lengkap satu set siap dapat percuma 1 lagi. Berbaloi-baloi!

Istimewa untuk bulan ini dan bulan depan, sambil membeli, anda juga boleh beramal kerana dengan setiap pembelian, Shaklee akan sumbangkan 10% ke 2000 rumah anak-anak kurang bernasib baik selama setahun

Shaklee is not all about business, We care for our children :)


Klik di sini untuk membeli Meal Shakes atau hubungi saya.


Sumaiyah | 012-7428446
Twitter: sumaiyahag
Instagram: sumaiyahag
COD sekitar Bandar Baru Bangi & Cyberjaya

No comments:

Post a Comment