Thursday 4 September 2014

Shaklee 101

Hi dan Assalamualaikum..

Baca dengan nada penuh santai dan kasih sayang :)

Wahai sahabat,
Ketahuilah Shaklee adalah suplemen atau atau makanan tambahan bukanlah ubat. Shaklee bukan bertujuan untuk merawat tapi ia untuk membantu anda mendapatkan nutrien yang secukuonya dan hidup lebih sihat. Sebab tu kalau customer ada penyakit yang kritikal dan pelik-pelik, saya selalu suka sarankan dia rujuk doktor dahulu sebelum beli apa-apa suplemen Shaklee.

Wahai sahabat,
Saya antara pengamal tegar Shaklee sejak April 2013 dan Shaklee banyaaak bantu saya. Shaklee bantu saya pekatkan susu (di saat-saat kritikal hingga sekarang), masa sembelit dalam pantang yang amat perittt dan transform kulit dari kering bersisik ke lembut dan lembap alhamdulillah.

Wahai sahabat,
Selain cari penjual yang berwibawa dan berilmu yang akan pastikan sejarah penyakit anda sebelum rekemen vitamin, kita sendiri pun kena tau penyakit kita kerana penjual bukan doktor mahupun ahli nujum. Kita sendiri pun kena berilmu. Contohnya ada sorang customer saya tu baru lepas ops Cyst and nak beli set kurus, awal-awal dia make sure produk yang dia beli tak berunsurkan soya. Pastu kalau beli set kurus tapi makan tak ingat dunia jugak, tak exercise dan makan suplemen pun secara tak efisien janganlah salahkan penjual kalau berat makin naik. There is no shorcut in life, darling. Shaklee (or any supplements) is not only about losing weight but changing your lifestyle.

Wahai penjual, 
Kenalilah produk yang kita jual. Tak kiralah apa yang anda jual.  Nak kenal, kenalah gali ilmu. Macam Shaklee, kami ada Bengkel Nutrisi dan Health and Welness Talk setiap bulan. Saya juga suka tanya soalan pada pakar nutrisi dan doktor perubatan (kebetulan 3 kakak dan abang saya doktor) jika ada sebarang kemusykilan. Sebabtu kalau nak beli makeup or nak mintak makeup consultation, saya selalu tengok dulu makeup orang yang jual tu. Kalau dia pun makeup ke mana cemano nak consult kita ye dak?

Wahai penjual,
Menjuallah kerana ingin membantu bukan kerana ingin mengaut keuntungan. Sesungguhnya, rezeki Allah itu luas. 


Sekian coretan dari saya.
Pengedar sah Shaklee (1097781)
Sumaiyah 012-7428446

No comments:

Post a Comment